tirsdag 12. mai 2015

Holdningsplakat

For en liten stund siden fikk vi en oppgave der vi skulle lage enten en holdningsplakat eller en reklameplakat. Jeg valgte å lage en holdningsplakat som skulle vise det at alkohol og kjøring ikke er greit. På selve bilde valgte jeg derfor å få det til å se ut som det hadde skjedd en ulykke. Og ved hjelp av teksten jeg plasserte på bilde, ville jeg få frem at det var en person som var beruset som var bak rattet. Budskapet i selve bildet er det å ikke kjøre beruset, for det er livsfarlig, og kan i verste fall ende opp med døden. På selve bilde prøvde jeg å få frem masse lys og klarhet. og valgte å gjøre noe av teksten om til grønn og rød, i og med at det kan forbindes med trafikklys. Tilslutt plasserte jeg den svarte teksten nederst på bilde sånn at budskapet skulle komme sterkt til syne.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar